Reklamacja zamówienia
Wszelkie niezgodności w zamówieniu (zarówno szkody w transporcie, jak i braki lub niezgodność towaru) klient powinien zgłosić w ciagu 5 dni kalendarzowych od dnia otrzymania przesyłki.
- Szkoda transportowa
Szkody transportowe dotyczą zarówno uszkodzeń, które widoczne są „na pierwszy rzut oka”, jak i tych niewidocznych bez rozpakowania przesyłki.
Dział reklamacji rozpatruje tylko kompletne zgłoszenie. Zgłoszenie reklamacji będzie uznane za skuteczne pod warunkiem wysłania:
- wypełnionego formularza zgłoszenia
- dokumentacji fotograficznej
- protokołu szkody spisanego ze spedytorem podczas odbioru uszkodzonej przesyłki
Prosimy zwrócić uwagę, żeby osoba odbierająca towar sprawdziła jego stan oraz terminowość dostawy. Opóźnienia lub widoczne uszkodzenia opakowania należy odnotować na liście przewozowym w obecności kierowcy. Brak uwag przy odbiorze to dla nas informacja, że towar jest zgodny z zamówieniem.
Jeśli szkoda odkryta jest później, istnieje możliwość zweryfikowania jej przez naszego partnera logistycznego DB Schenker. Prośbę o przyjazd celem spisania protokołu może wystosować sam klient w ciągu 5 dni od dostawy kontaktując się z DB Schenker na adres mailowy cok.pl(at)dbschenker.com. W tym przypadku należy podać numer listu przewozowego.
-
Brak towaru lub towar niezgodny z zamówieniem
Wszelkie niezgodności w zamówieniu muszą zostać potwierdzone z naszym partnerem logistycznym – DB Schenker. Prosimy o dokładne rozpakowanie towaru przed zgłoszeniem niezgodności, z uwagi na to, iż towar może być spakowany w sposób optymalizujący pakunek (np.klemy znajdują się w pudełku ze śrubami).
-
Zwrot towaru bez podania przyczyny
Każdy zwrot musi być zgłoszony mailowo przez klienta i musi zostać zaakceptowany przez BayWa r.e. Solar Systems sp. z o.o.
Zwrotem jest:
- Rezygnacja z odbioru osobistego
- odmowa przyjęcia towaru
- zgłoszenie chęci odesłania towaru
- zamówienie, które jest już na etapie kompletowania
Każdorazowo obciążamy klienta dodatkowymi kosztami obsługi magazynowej w wysokości 10% wartości zamówienia netto oraz kosztami transportu powrotnego do naszego magazynu.
Zwrot jest ograniczony czasowo i powinien być zgłoszony przez klienta w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty sprzedaży na fakturze.
Towar nie może być używany, uszkodzony i powinien być w oryginalnym opakowaniu. Korekta do faktury czyli zwrot środków następuje dopiero po powrocie towaru na magazyn.
Reklamacja gwarancyjna modułów PV
W przypadku reklamacji gwarancyjnej modułów zagranicznych producentów należy wziąć pod uwagę, iż każdy z nich rozpatruje reklamację we właściwy dla siebie sposób posiłkując się wymaganą dokumentacją w języku angielskim (wyjątek stanowią moduły marki LG Solar, gdzie reklamacja przyjmowana jest w języku polskim). Jako dystrybutor pośredniczymy w procesie reklamacji pomagając naszym klientom we sprawnym przekazaniu informacji dotyczących reklamacji modułów PV bezpośrednio do producenta.
Uwaga, do zgłoszenia gwaracyjnego wymagane są:
- wypełnienie formularza zgłoszenia
- dokumentacja fotograficzna modułu
- LG Solar
Moduły LG Solar
Klient może dokonać samodzielnie zgłoszenia reklamacyjnego poprzez kontakt bezpośredni z producentem.
-
REC Solar
Moduły REC Solar
Klient może dokonać samodzielnie zgłoszenia reklamacyjnego poprzez stronę producenta.
-
Trina Solar
Moduły Trina Solar
Klient może dokonać samodzielnie zgłoszenia reklamacyjnego poprzez stronę producenta.
-
Hyundai Energy Solutions
Moduły Hyundai Energy Solutions
Reklamacja odbywa się za pośrednictwem BayWa r.e. Solar Systems.
-
JA Solar
Moduły JA Solar
Reklamacja odbywa się za pośrednictwem BayWa r.e. Solar Systems.
-
Longi Solar
Moduły LONGI Solar
Reklamacja odbywa się za pośrednictwem BayWa r.e. Solar Systems.
-
Meyer Burger
Moduły Meyer Burger
Reklamacja odbywa się poprzez kontakt bezpośredni z firmą Meyer Burger.
-
Jinko Solar
Moduły Jinko Solar
Reklamacja odbywa się za pośrednictwem BayWa r.e. Solar Systems.
Serwis i reklamacja falowników
W przypadku reklamacji, bądź serwisu falowników fotowoltaicznych, zalecany jest kontakt klienta bezpośrednio z producentem. Poniżej przedstawiamy listę autoryzowaych kontaktów serwisowych naszych dostawców.
- SolarEdge
Biuro Obsługi Klienta
Telefon +48 12 200 55 38 Język polski Klient może dokonać samodzielnie zgłoszenia reklamacyjnego poprzez platformę SolarEdge Więcej informacji i pomocnych wskazówek znajduje się pod poniższym linkiem.
-
SMA
Wsparcie techniczno-handlowe
Telefon +48 12 396 63 20 E-mail [email protected] Język polski Więcej informacji i pomocnych wskazówek znajduje się pod poniższym linkiem.
Klient może dokonać samodzielnie zgłoszenia reklamacyjnego poprzez platformę SMA
Więcej informacji i pomocnych wskazówek…
-
Fronius
Obsługa internetowa 24/7
Telefon +48 32 621 07 00 Email [email protected] Strona internetowa Forum Instalatorów Falowników Fronius Aplikacja mobilna Fronius SOS Język polski Więcej informacji i pomocnych wskazówek znajduje się pod poniższym linkiem.
-
GoodWe
Wsparcie serwisowe GoodWe
Telefon +48 818 842 051 E-mail [email protected] Język polski Więcej informacji i pomocnych wskazówek znajduje się pod poniższym linkiem.
-
KOSTAL
Wsparcie serwisowe
Telefon +48 22 153 14 98 E-mail [email protected] Język polski -
Huawei
Technical Assistant Center
Telefon + 80 033 666 666 E-mail [email protected] Język angielski -
Sungrow
Wsparcie serwisowe
Telefon +48 221530484 E-mail [email protected] Język polski -
Solis
Wsparcie serwisowe
Telefon +48 221 031 937 Klient może dokonać samodzielnie zgłoszenia reklamacyjnego poprzez stronę producenta.
Więcej informacji i pomocnych wskazówek znajduje się pod poniższym linkiem.
Serwis i reklamacja pomp ciepła
W przypadku reklamacji, bądź konieczności serwisu pomp ciepła, prosimy o kontakt bezpośrednio z producentem, który jest gwarantem sprzedawanego przez nas towaru. Poniżej przedstawiamy listę autoryzowanych kontaktów serwisowych naszych dostawców.
- Stiebel Eltron
Wsparcie serwisowe Stiebel Eltron
Klient może dokonać samodzielnie zgłoszenia reklamacyjnego poprzez platformę Stiebel Eltron.
-
Daikin
Wsparcie serwisowe Daikin
Telefon +48 61 846 84 06 E-mail [email protected] Język polski -
Viessmann
Wsparcie serwisowe Viessman
Telefon +48 801 080 124 E-mail mail [email protected] Język polski -
Hyundai
Wsparcie serwisowe Hyundai
E-mail [email protected] Telefon +48 17 22 96 661 /wew. 2
Serwis i reklamacja magazynów energii
W przypadku reklamacji, bądź serwisu magazynów energii, zalecany jest kontakt klienta bezpośrednio z producentem. Poniżej przedstawiamy listę autoryzowaych kontaktów serwisowych naszych dostawców.
- BYD
Wsparcie serwisowe BYD - EFT-Systems GmbH
Telefon +49 9352 8523 999 Email [email protected] Language angielski -
GoodWe
Wsparcie serwisowe GoodWe
Telefon +48 818 842 051 E-mail [email protected] Język polski Więcej informacji i pomocnych wskazówek znajduje się pod poniższym linkiem.
-
Pylontech
Wsparcie serwisowe Pylontech
Email [email protected] Język angielski -
BMZ
Wsparcie serwisowe BMZ
Email Skontaktuj się z Działem Reklamacji - [email protected] Język polski